Algemene voorwaarden
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Ondernemer: AltenaHout, de natuurlijke of rechtspersoon die brandhout en gerelateerde producten op afstand aan consumenten aanbiedt.
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die via een online webshop of andere communicatiemiddelen wordt gesloten, zonder dat de ondernemer en de consument elkaar tegelijkertijd in dezelfde ruimte hebben gezien.
- Brandhout: Het product dat door Houthoek Altena wordt aangeboden. Dit betreft een natuurproduct waarvan de afmetingen, het volume en de vochtigheidsgraad kunnen variëren.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
- Naam: AltenaHout
- Adres: [Jouw adres]
- E-mailadres: [Jouw e-mailadres]
- KvK-nummer: 76074439
- Btw-identificatienummer: NL860498189B01
Artikel 3 - Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen de ondernemer en de consument.
- Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
Artikel 4 - Het aanbod
- Het aanbod van brandhout wordt duidelijk en volledig beschreven. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.
- Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod, zoals onjuiste prijzen, binden de ondernemer niet.
Artikel 5 - De overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Artikel 6 - Prijzen en betaling
- Alle prijzen zijn inclusief btw. Eventuele verzendkosten worden apart vermeld.
- Betalingen dienen te geschieden via de op de website aangegeven betaalmethoden.
- De consument is verplicht onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
Artikel 7 - Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij de levering van de producten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
- Levertijden zijn indicatief en geven de consument bij overschrijding geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- De verantwoordelijkheid voor de geleverde producten gaat over op de consument op het moment van levering.
- De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de consument die het gevolg is van het leveren van het brandhout, tenzij de schade is veroorzaakt door grove nalatigheid van de ondernemer. De ondergrond en de bereikbaarheid van de leveringslocatie zijn de verantwoordelijkheid van de consument.
Artikel 8 - Herroepingsrecht
- De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van brandhout gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Deze bedenktermijn gaat in op de dag nadat de consument het product heeft ontvangen.
- Gezien de aard van het product (bulkgoederen), zal de consument het product zorgvuldig moeten hanteren. Bij retourzending zijn de retourkosten voor rekening van de consument. De consument is verantwoordelijk voor de waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.
Artikel 9 - Klachtenregeling
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen een redelijke termijn, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen beantwoord, gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitgebreid antwoord kan verwachten.